zaterdag 5 december 2015

Liebster award

Via Ilse van de blog http://familynight2012.blogspot.nl kreeg ik de Liebster-award. Leuk! Bedankt! Hieronder de vragen die ik mocht beantwoorden:

Waarom ben je begonnen met bloggen?
Al een tijdje las ik mee met andere blogs en ik realiseerde me opeens dat ik het schrijven dat ik graag deed voor ik kinderen had, erg miste. 
Daarnaast had ik in de begintijd van mijn moederschap behoefte aan vrouwen die kwetsbaar wilden zijn, maar die me ook zouden bemoedigen om Gods plan met mijn leven te zoeken en te volgen. Door een blog te starten, wilde ik proberen zelf zo'n vrouw voor andere vrouwen te zijn.

Wat wil je bereiken met je blog?
Het is mijn verlangen dat ik met mijn blog vrouwen kan bemoedigen dichtbij Christus te leven en meer en meer gevormd te worden tot een vrouw en moeder naar Zijn hart. Daarnaast hoop ik dat ik vrouwen (en mannen!) kan stimuleren om echt aan de slag te gaan met geloofsopvoeding in hun gezin.

Wanneer blog je?
Momenteel blog ik minder dan ik zou willen. Dat is soms lastig, omdat ik dan al weken met een blog in m'n hoofd rondloop, maar het er niet van komt, het 'op papier' te zetten. Om te bloggen is het fijn een rustig moment te hebben. Meestal schrijf ik 's avonds. Maar het kan ook overdag zijn. Net hoe het uitkomt.

Welk lied raakt jou?
Gelukkig is er niet maar één lied dat mij raakt, maar zijn dat er velen. Ik luister graag naar liederen waarin de Heere Jezus centraal staat. Op het moment staat de nieuwste cd van Christian Verwoerd hier dagelijks aan, en is dit lied mijn favoriet:


Wat is de mooiste reactie die je hebt gekregen?
Er wordt regelmatig gereageerd onder de berichten. Het is fijn om te lezen dat andere dingen herkennen of bemoedigend vinden om te lezen. Per mail komen de meest persoonlijke reacties binnen. De mooiste reacties zijn die waarin vrouwen aangeven dat ze ook gezinsmomenten gaan doen met hun gezin, of erg bemoedigd zijn door de persoonlijke stukjes die ik wel eens plaats. Ik vind het wel eens spannend om online zo kwetsbaar te zijn, maar als het voor andere gezegend wordt, maakt me dat klein en dankbaar. Het mooie is dat ze vaak op het moment komen dat ik denk, waarvoor doe ik dit eigenlijk? Heeft iemand er iets aan? Dan is het een extra bemoediging!

Welke blogs lees jij graag?
De lijst met blogs die ik volg is lang;). Ik lees niet alleen Nederlandse blogs, maar ook Amerikaanse, zoals http://www.aholyexperience.comhttp://timewarpwife.com. Ik lees graag bij http://familynight2012.blogspot.nl, of thuisgeloven.nl over gezinsmomenten en geloofsopvoeding. 

Wat vind je het leukst aan bloggen?
Het is heerlijk om je gedachten te verwoorden en er mooie plaatjes bij te zoeken of foto's  bij te maken. Als ik blog, denk ik verder nergens anders aan.

Wat zou je graag veranderen in de maatschappij/samenleving?
Eerlijk gezegd ben ik niet iemand die zo 'groots' denkt. Ik heb bewondering voor mensen die dit wel kunnen of echt een droom hebben op dit vlak. Het zou geweldig zijn als meer mensen in Jezus gaan geloven en Hij centraal komt in onze maatschappij. Ook zou ik graag zien dat abortus afgeschaft wordt.

Wat zou je graag veranderen in de kerk?
Op thuisgeloven.nl las ik een antwoord dat ik hier graag citeer, omdat het mijn antwoord had kunnen zijn:
Mijn gebed voor ons gezin, de gemeente (of kerk) van Jezus Christus plaatselijk en wereldwijd is Efeze 4:15: maar dat wij, door ons in liefde aan de waarheid te houden, in alles toe zouden groeien naar Hem Die het Hoofd is,namelijk Christus.

Wat is het mooiste wat je in je leven wil bereiken?
Persoonlijke dromen genoeg, haha. 
Zoals Hebr. 12 zegt is het mijn gebed dat ik de wedloop zal voleinden die voor me ligt, mijn ogen altijd gericht zal houden op de Heere Jezus.

Wat wil je de lezers van je blog graag meegeven?

Do not seek the world.Seek Peace.Seek Truth.Seek Love.Seek Christ.:

Blessed is She Who Has Believed - Inspirations:

Proverbs 31:12:

Knowing Jesus - Community - Google+:

Ik nomineer mijn lieve vriendin Carolien van de blog http://eensbrachtendemoeders.blogspot.nl/ voor de award. Ze mag de volgende vragen beantwoorden:

1) Waarom ben je begonnen met bloggen?
2) Wat hoop je je lezers mee te geven met jouw blog?
3) Welke reacties bemoedigen jou?
4) Over welke onderwerpen gaan de blogs die je graag leest?
5) Wat vind je het leukst aan bloggen?
6) Wat is voor jou een lievelingslied?
7) Welke tekst uit de Bijbel is je lievelingstekst of welke tekst spreekt je heel erg aan?
8) Wie is de Heere Jezus voor jou?
9) Wat zou je graag willen veranderen in de wereld om je heen?
10) Wat is jouw gebed voor je gezin?
11) Welke persoonlijke boodschap wil je de lezers van je blog graag meegeven?

Ik kijk uit naar je blog en je antwoorden!

In Hem verbonden,

4 opmerkingen:

  1. Ik vind die plaatjes met de teksten erop zo origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie antwoorden! en herkenbaar dat je schrijft dat het soms best spannend is om kwetsbaar te zijn online... maar tegelijk merk ik ook weer dat zulke blogs mensen het meest raken....
    Veel zegen voor jullie als gezin, maar ook voor jou als blogger... dat je veel vrouwen mag inspireren!
    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden erg gewaardeerd!